torsdag 4 mars 2010

torsdag i kollektivet

Imorses hände något väldigt otippat i The Mansion; alla var uppe samtidigt strax efter nio och det blev en slags ofrivillig gemensam frukost. Detta scenario är mycket sällsynt och händer kanske max tre gånger per termin. Jag hade faktiskt planerat in en master-sovmorgon just idag då jag jobbat och stått i de senaste dagarna men vaknade givetvis tidigt. När jag steg ut ur masterbedroom såg jag Eva och Moa runt köksbordet och suckandes tänkte jag att här blir ingen lugn morgonstund inte. Evas uppsyn gjorde att jag blev lätt chockerad. Den här människan har inga problem att sova fram till seneftermiddagen så ni kan förstå min förvåning över hennes tidiga uppstigande. Det visade sig snabbt att hon hade ett seminarium att gå på och samma var fallet för Moa. 

Ett par minuter efter jag slagit mig ner bredvid de andra kring bordet klampar Madde in genom ytterdörren. Vart hade hon varit så tidigt i ottan undrade vi nyfiket. Hon log brett och deklarerade att hon minsann innan frukostintaget hade tagit bilen till naturreservatet Skrylle och gått fem kilometer i soluppgången. Det hade varit något alldeles fantastiskt ljuvligt sade hon. Jävla hurtbulle var den första tanke som slog mig. Sedan kom ilskan. Varför i helvete hade hon inte väckt mig och frågat om Mastern skulle med? Att bara ta sig friheten att ta bilen utan att över huvud taget överlägga detta med Mastern är ett extremt snedsteg i kollektivet. Det här kommer naturligtvis leda till konsekvenser för henne. 

Ha aldrig ryggen fri Madde lilla.
/Mastern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar