onsdag 10 mars 2010

nationsutgång

Idag är det onsdag och därmed lill-lördag. Ikväll är det alltså okej att gå ut och bli aningen rund om fötterna. Lagom rund bör tilläggas. Vi i The Mansion förespråkar inget "supande" eller "krökande". Vi anser att man bör dricka med måtta och behålla kontrollen fullt ut. 

I alla fall är det Mastern och Eva som ska ut på stan och slarva ikväll. Vi börjar kvällen med ett par öl på vår arbetsplats, Botulfs, och därifrån tar vi oss vidare till VG's (Västgöta nation). För mig är det faktiskt terminens första nationsutgång som äger rum och jag är extremt spänd. Vad har hänt sen sist? Vilka kommer vara där? Några kända eller bara okända? Kommer jag vara den enda som är född på 80-talet? Ja, frågorna är många och det är fullt omöjligt att få dem besvarade just nu. Vi får helt enkelt ta det som det kommer eller som de säger: "play it by ear". 

Partystassen är på och vi sitter och skrockar i soffan.

/Mastern

3 kommentarer:

  1. mycket trevligt att ha er som kunder igår! jag hoppas att få se resten av mansion-tjejerna mycket snart!

    SvaraRadera
  2. Mycket forundrar mig med alla inlagg i denna blogg, men den forundran jag kanner nu tar priset. Var ar bilden tagen ifran?? Jag har suttit och stirrat mig dum i huvet for jag kan inte komma pa. Har vant och vridit och tankt sa det knakat. Svar ombedes snarast! Hoppas utgangen var lyckad!

    SvaraRadera
  3. Det var oerhört trevligt att vara gäst på Botulfs också! Ett väldigt fint ställe det där.

    Vad gäller bilden så är den tagen på solgatan 2, med andra ord hemma hos familjen Kockum. Datumet är daterat till någon gång innan jul. Fast det var ju meningen att ni läsare skulle tro att det var i realtid men nu har ju en viss person förstört hela syftet med bilden. ;)

    Ska maila dig imorgon Madde, om andra mer privata detaljer om vad som försigår i The Mansion. Det är mycket spektakulära händelser som du missar! Hörs imorgon.

    SvaraRadera