tisdag 2 mars 2010

the mansions historia

Har fått indikationer från er läsare att ni är nyfikna på vår konstellation. Alltså varför bor Mastern, Eva, Madde och Moa tillsammans i The Mansion? Hur kommer det sig egentligen att just vi hamnade på Grönegatan? Var det en slump eller var det planerat in i minsta detalj? Historien kan göras extremt lång men jag väljer att göra den något avhuggen. Vi kan börja med att spola tillbaka bandet till 11 september anno 1987. Denna höstdag föddes Madde och från den dagen har hon varit min lillasyster, ständigt närvarande runt mig med sin enorma respekt för mig. Det föll sig med andra ord naturligt att hon flyttade in i mitt Mansion januari 2009 för att kunna göra det hon är bäst på - tillgodo se mina behov. 

Låt oss nu istället gå några år framåt i tiden till si sådär 1996 och befinna oss i Björndalen - hjärtat av Trollhättan. Det var på denna plats och vid den här tidpunkten Eva bestämde sig för att hon ville gå på ett Folkets hus-disco en fredag kväll. Om jag inte minns fel var det Halloween. Jag och Eva gick i samma klass men kände inte varandra något vidare. Eva hade satt sig med den gamla hederliga klasslistan och ringt runt till samtliga flickor i klassen i hopp om att finna danssällskap för kvällen. När hon desperat frågat alla i klassen förutom en stackare tänkte hon ge upp. Kan ni gissa vem som var kvar på listan? Rätt svar: Caroline Johansson, tel: 0520-429535. Jag glömmer aldrig Evas första fras av det telefonsamtalet. "Hej det är Eva, nu har jag ringt till alla förutom dig, vill du gå på disco med mig ikväll?" Det var alltså här vår fina och djupa relation föddes. Vi hade en fantastisk kväll ihop på discot. Som vi dansade. Och som vi skrattade sen. Under kvällens gång insåg vi att vi hade gemensamma intressen. Smink, killar och kläder låg oss båda varmt om hjärtat och kanske var det just dessa intressen som gjort att vi hållit ihop sedan dess. Även här föll det sig naturligt för Eva att, efter ett par år ifrån varandra, flytta in hos mig i The Mansion sommaren 2008.

Sist in är vår allas Moa. Vi föll allihopa för hennes härliga skånska och lät henne flytta in så fort hon stod utan boende slutet av sommaren 2009. För att ta reda på hur vi påträffade just denna pågatös får vi vrida tillbaka klockan ytterligare ett år. Det var Madde och Eva som först stötte på Moa på beteendevetenskapliga grundkursen de läste ihop. Moa lyckades charma dem direkt med hennes kopiöst stora ordvitseförråd. Vid ett senare tillfälle på stan blev jag och Moa presenterade för varandra och tycke uppstod genast. Det var därmed skrivet i sten att Moa hade en given plats i kollektivet. 

Här nedan ser ni Mastern tillsammans med respektive:

Madde

Eva

Moa
/Mastern

3 kommentarer:

  1. hehehehehhehehehehehehhehehehehhehehehe.

    SvaraRadera
  2. Haha.. här läste jag och tänkte "vilken rolig blogg och vad härligt med en skånsk härlighet" och så ser jag att det är Moa! Moa från min hometown! Coolt! :)

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt att du besökte vår blogg och att du finner den rolig. Ännu trevligare för dig att Moa dök från ingenstans. :)

    Välkommen åter!

    SvaraRadera