måndag 8 mars 2010

sick in bed home alone

Hade stora planer för den här dan ska ni veta, och här ligger jag - ensam, övergiven och sjuk i mastersängen. Gjorde allt som stod i min makt för att ta mig ner till Skåneland och The Mansion tidigt imorses. Alarmet började tjuta 05.00 i Munkedal och efter en timme satt jag på bussen mot Torp där jag fick göra ett bussbyte till Göteborg. Här måste jag poängtera att under den vakna stunden ombord på bussen var det oerhört fridfullt. De få resenärerna satt i en klunga längst fram med slutna ögon. Utanför var det fortfarande mörkt och vi var nästintill ensamma på vägen. Jag satt och försökte filosofera kring livets mening ett tag innan jag åter föll i sömn. Ett fint ögonblick det där.

På Centralen i Göteborg klev jag ombord tåget i riktning mot Malmö/Köpenhamn och somnade ganska fort. Vaknade med jämna mellanrum av att jag antingen låg mot passageraren-till-höger:s axel eller att jag hängde ut i mittgången. Vid ett enstaka tillfälle gjorde mitt uppvaknande mig mycket förfärad. Jag kände genast att någonting inte stämde, min mun var vidöppen och jag kände mig blöt runt hakpartiet. Jag förde långsamt högerhanden mot ansiktet och det jag så väl visste, men förnekade in i det sista, var sant. Jag hade vaknat av att jag dreglat i sömnen ombord på SJ:s intercitytåg. Skammen var enorm.

Detta missöde ledde till att jag fick ställa in jobb och andra aktiviteter idag. Nu ligger jag alltså här i min ensamhet full av skamkänslor och förnedring.


/Mastern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar