onsdag 30 december 2009

avatar

Se den!


Följ Masterns exempel och gå helt själv på denna fantastiska bio. Då man inte har sina kära undersåtar till hands får man ta saken i egna händer. Blev dock litet besviken när jag upptäckte att sätet bredvid mitt blev taget. Hade sett till att där fanns en plats som var tom intill mig men självklart dök det upp en till ensamvarg. Fick duka upp på golvet framför istället. Det gäller att ha med sig en rejäl matsäck när en film är längre än två timmar. Godis är inget bra alternativ i sådana här situationer. Det gäller att ha långsamma kolhydrater så att du inte blir trött. Jag har säkert en hel del observanta och uppmärksamma läsare som redan vet vart jag vill komma. Svaret stavas BÖNOR. Tillaga gärna en piffig bönsallad med olika slags bönor och tillsätt en skvätt olivolja och en nypa salt. Det är inte varje dag man går på bio. Det blir lätt en aning kladdigt så använd en sked och ha gärna servetter i beredskap. Till detta tar du med dig valfri dryck. Jag valde att redan börja fira in det nya året med en mini-champagneflaska som jag passade på att korka upp i reklamen innan filmens start. 

/Mastern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar