måndag 22 februari 2010

dagens ordvits

Med ordvitsarnas drottning, Moa, i kollektivet får vi utstå diverse ordvitsar tjugofyra sju. Vi har lärt oss att så fort man stöter på henne i lägenheten kommer vitsarna att hagla över en. Ibland känner man sig inte riktigt på humör och då gör man allt för att undvika henne. Igår var t ex en sådan dag för Mastern. Dock löste jag situationen på ett fiffigt sätt. Jag låste Moas dörr utifrån och skruvade bort handtaget. Detta utförde jag med den enda dörrnyckeln vi innehar medan hon sov i godan ro. Först när hon förstått budskapet släppte jag ut henne och sedan dess har hon inte pratat med mig. Mission accomplished.

I alla fall fick jag höra en lustig ordvits på radion idag:

Hur vet man att man har en råtta i kylskåpet?

- När det står en ostbåge parkerad utanför.

/Mastern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar