måndag 11 oktober 2010

peking!

En av de bästa veckorna här i Asien har ägt rum - i Peking av alla ställen. Eftersom jag har min mycket goda vän Emma boendes där tog jag tillfället i akt och åkte för att hälsa på henne under min recess week. Det fanns hur mycket som helst att se och göra där. Vädret var helt perfekt, sisådär 15-20 grader och noll luftfuktighet typ. Så skönt att komma ifrån fuktigheten här i Singapore! Så härligt att slippa gå omkring småsvettig hela tiden. Det negativa med Peking är all luftförorening. På en skala från 1-5 låg föroreningarna på 4 vissa dagar och då varnade de invånarna för att aktivera sig utomhus. Tydligen är Peking en av 10 världens mest förorenade städer och sex av dessa städer ligger i Kina. (Emma, 2010)

Ganska förorenat
(dock hade jag någon mörkerinställningen på kameran så riktigt så grått var det inte men nästan)

Söta ju?!

På muren! (som vi lett åt den här bilden)

Jag har massa mer fina bilder från vistelsen i Peking men uppladdningen är så seg här. Istället kommer jag lägga ut fler bilder på Facebook så håll utkik där.

Nu är man alltså tillbaka i Singapore och därmed i skolan. Härligt! Hade en midterm exam idag som inte gick så bra... Hoppas verkligen jag klarar den. Halva terminen har nu gått och det känns bra. Längtar tills skolan slutar så att man bara kan fokusera på att resa och ha det göttans!

/Mastern

1 kommentar:

  1. Äntligen! Ett inlägg! Måste dock rätta dig, 7 av de 10 mest förorenade städerna, dessvärre kan denna statistik vara något jag hittat på för nu kommer jag inte ihåg vart jag läst det, haha, nä men så är det. (Emma, 2010).

    Ser fram emot många glada inlägg i framtiden!

    SvaraRadera