torsdag 16 september 2010

12 angry men!

Kan väl inte påstå att jag är direkt aktiv här längre. Det är tråkigt tycker vi alla men tiden den bara rinner iväg här. Nu har jag föreläsning i Management of People at Work och i brist på annat ser vi på film - 12 angry men. En riktigt bra film, dock har jag redan sett den så då bestämde jag mig för att ägna mig åt bloggen istället.

Det som tar upp min tid är skolan (tro det eller ej men går faktiskt i skolan här) och ja, alla resor hit och dit. Har vart iväg på weekendresor de två senaste helgerna. Först till Malaka och sedan åkte vi en sväng till Tioman Island. Båda ställena är lokaliserade i Malaysia. Malaka är en gammal kolonistad så där fanns en mängd historik och kulturella saker vi tittade på. Eftersom holländarna höll till där påminde staden mycket om den holländska arkitekturen. Tioman är en paradisö utan dess like! Vi hade tre underbara dagar där fulla med aktiviteter såsom båttrip runt hela ön, snorkling, solning och restaurangbesök. Solen sken som aldrig förr och våra arma kroppar fick sig en släng färg.

Nu till helgen ska jag vara "hemma" i Singapore i alla fall. Ska bli skönt att få lite ordning här, komma ikapp i skolan och ta tag i lite shopping. Måste även fixa visum till Beijing, åker dit under recess week (4 oktober) för att hälsa på Emma och upptäcka staden. Kommer bli en mycket intressant resa! Nästa vecka kommer jag vara själv i vår lägenhet då de andra som går på en annan skola har recess week och ska således åka till Bali respektive Filippinerna. Med andra ord har jag fem bäddar till övers för er som är intresserad... Det kommer bli tomt att bo ensam även om jag kommer tillbringa de flesta dagarna i skolans bibliotek. Jo, jag har börjat gymma på skolans gym och det är så skönt att få röra på fläsket igen. Det är ett mycket fräscht gym fast använder typ bara min kära spinningcykel. Försöker köra Lotta Bohlins tisdags-intensiv-pass. Det är fint det.

Annars så rullar det på bra här. Jag gillart! Dock ska det bli underbart att få komma hem lagom till jul men jag försöker ta vara på den här tiden i Asien så gott jag kan. Den här terminen kommer liksom inte hända igen.

Bilder har jag också. En massa sådana. Måste bara sortera ut de bästa och visa er dem. Återkommer inom kort.

/Mastern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar