torsdag 21 oktober 2010

annars då?

Jovars, det rullar på här. Har haft några hårda dagar. Åkte på en ordentlig förkylning så det blev en sängliggande helg. Sen fick jag reda på att jag failat min midterm, alltså jag fick F som är underkänt. Det sved ska ni veta, här finns inget som heter omtenta så de 15 % tentan utgjorde av kursen kan jag glömma. Dock besökte jag professorn som håller i kursen och blev lite lugnare. Han frågade om jag behövde bra betyg eller bara klara kursen. Eftersom jag "bara" behöver klara den verkade det på honom som att det var lugnt. Måste självklart kämpa på för att ens klara den.

Igår kväll var första kvällen på fem dagar jag kände att jag orkade mig ut för att aktivera mig. Det blev först middag på Fridays och sedan bio (Life as we know it) med härliga väninnor! Filmen var lättsam och riktigt mysig.


Nu är jag på föreläsning och lyssnar mycket uppmärksamt och intensivt på redovisningarna som mina klasskamrater håller i. Efter föreläsningen ska jag möta upp andra lundabytisar för en middag på någon restaurang i närheten av skolan. Sedan blir det till att återvända till skolan för att tillbringa denna torsdagskväll i bibblan. Ser fram emot helgen då jag och Marte ställer till med kalas hos oss på Sunshine Plaza!

Hoppas ni har det gött hemma i höstkylan!

/Mastern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar