måndag 2 augusti 2010

the first days in sg!

Since I am in another country and I am doing my studies in English I will, from now on, write in English. Or not. Det pallar jag inte med. Det får räcka med att prata och läsa engelska. Så extremt hurtig orkar jag inte vara. 

Okej, var ska jag börja? Som många av er vet där hemma har det varit en smula tufft mina första dagar. Men inte ska vi hänga läpp för det. Som vi alla vet är det bättre att äta gröt tillsammans än oxfilé ensam. Med det sagt förstår ni nog vart jag vill komma.

Däremot tar jag igen massa sömn. Får passa på att sova i brist på annat. Fast jag är fortfarande inne på svensk tid så olyckligtvis sover jag bort de bästa soltimmarna här. Soldyrkarn inom mig börjar få smått panik. Så imorgon tänkte vi ta saken i egna händer, me, myself and Caroline. Sentosa Island står på schemat. Det är en konstgjord ö strax utanför Singapore, en fantasiö enligt många. 

Min "hyresvärd" Chris verkar vilja att jag hittar något eget boende ASAP har jag en känsla av. Så nu gäller det för mig att försöka ragga upp några housemates som vill dela lägenhet med mig. Inte det lättaste när skolan inte börjat ännu. Men som allt annat ska väl det också lösa sig. Chris har faktiskt varit väldigt gästvänlig, var exempelvis med han och hans vänner i lördagskväll och det var very nice. Vi åt först middag på en asiatisk restaurang och sen gick vi vidare ut på en välgörenhets fest med 80-tals tema. Såhär såg jag ut:

Alla andra kvinnor (jag var helt klart yngst på stället) hade klätt upp sig med en aning 80-tals look. Med andra ord stack jag verkligen ut min första kväll ute i SG. KUL!

Det är den enda bild jag tagit. Har lyckats glömma kameran hela tiden. Idag kom jag dock ihåg den när jag var ute och turistade men då hade jag glömt batteriet. Batteriet har legat i laddaren sedan jag kom hit och har nu dött... Måste nog även snart begrava min mobil, 3:an har typ slutat reagera. Det går bra nu. 

Vi hörs,
Mastern

4 kommentarer:

  1. Oh, vilken fin bild över Singapore du har tagit! Roligt att du saknar oss, även om vi har varit så jobbiga mot dig här hemma i sommar. Det där med gröten och oxfilén har du rätt i... men här hemma serveras just bara BRÖD nu... bröd i alla möjliga former, vilket du kanske började befara innan du åkte... Så njut av tillvaron där borta så mycket du kan! Hade du verkligen med dig den 80-talsstassen hemifrån :) ?!
    Sköt om dig!
    /mamma

    SvaraRadera
  2. Jag gillar tänker med bloggen o jag gillar bilden, värsta MYS! Puss puss saknar dig. Lägg till mig på min nya Skype, mariavister@ hotmail. Com jag har försör men funkar inte. Kör i vind

    SvaraRadera
  3. All in som vanligt (tänker på bilden)! Hoppas allt är bra och att du kommit bättre iordning i staden! Vi får skypa snart igen. Nu ska jag äta, mammas bröd såklart! Ciao och kramar! / Madde

    SvaraRadera
  4. Och TACK för att du börjar använda bloggen igen. Nu finns det åter igen en mening för att klicka på länken som leder hit minst 10 ggr per dag! / Mauden

    SvaraRadera