tisdag 20 april 2010

vad skjera?

Ni kan inte ana hur vi kämpar på och jobbar här i kollektivet. Det är den främsta anledningen till att blogguppdatering inte sker på regelbunden basis. Men nu ska vi ge er det senaste: 

Eva har ådragit sig svinkoppor i huvudet vilket ingen gläds av. Tack å lov håller hon sig borta, mestadels i vardagsrummet, där hon byggt upp en pluggoas. Eva skriver nämligen sin C-uppsats som går under benämningen "Ligga i Lund". Det är en mycket omtalad och intressant sådan som hon dikterar ihop med Saga. Vi ser fram emot att ta del av denna mytomspunna uppsats framåt sommarkanten!

Här ser ni hur Eva breder ut sig i vårt gemensamma sällskapsrum.

Moa är däremot ledig från skolan resten av veckan och väljer att tillbringa sin fria tid i köket. Nässelsoppa och morotsbröd är det som lagas i skrivandets stund. 

Så här ser Moa ut när hon tillreder sin nässelsoppa. 

Mastern har som vanligt extremt många bollar i luften. Den oerhört upptagna kvinnan studerar externredovisning, skriver om Latinamerikas ekonomiska historia, häller upp öl på Botulfs och räknar pengar på Swedbank. Dessutom kläms det in träningspass och promenader här och var i det fullspäckade schemat. Förstår ni vilken supermänniska jag är? Jag tror inte riktigt ni förstår vidden av det här. Det handlar om något alldeles utomordentligt sensationellt och en vacker dag lovar jag att ni kommer få se resultatet.

I helgen fick jag i alla fall chansen att vila upp mig något tillsammans med syskonen Cecilia och Gustav. Det var härligt!

/Mastern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar