fredag 14 maj 2010

spontanitetens fredag!

Jag och Moa har under hela veckan diskuterat den här fredagen. Vi ska ta allt spontant ikväll och se vad som händer. Vi ska låta ödet bestämma och se vart det vill ta oss. Vi ska släppa alla bekymmer, allt arbete och alla världens problem OCH bara ge oss hän till det goda i livet. En spontan middag med rött vin har vi dessutom planerat. Jag tillfrågade Madde om hon ville servera oss tacopaj ikväll och hon sken upp och sa självfallet skulle hon göra det. Moa kände då ett styng av dåligt samvete och bjöd även in Madde till vår spontanitetskväll. Lite väl magstarkt tyckte jag men om det är så vi ska ha det får väl jag också bjuda in folk. Efter att förgäves ringt runt till min vida umgängeskrets fick jag endast ett definitivt svar från Camilla; Hon kommer gärna och tar, hör och häpna, med sig en vän som heter Sofia som vi aldrig träffat tidigare. Spontant värre eller vad säger ni? Ännu mer spontant skulle vara om vi lyckades få hit lite manligheter men det jobbar vi fortfarande på. 


Se bara hur äckligt spontan Mastern är idag.

Låt oss nu hoppas på att vi får en fin kväll ihop och att den bjuder på många överraskningar. Till er som funderar över Eva så är fallet att hon ska spela tuffa Victor ikväll. Med andra ord ska hon arbeta som bartender på Victors uteservering i Malmö. Vi önskar henne en bra kväll på jobb och är ledsna att hon inte kan närvara i The Mansions spontana kväll. 

/Mastern

1 kommentar:

  1. Hej gänget!! Och vilken fredag vi hade sen, mycket angenäm middag med ypperligt vin och fantastiskt sällskap! Här i Cali skiner lyckliga jag ikapp med solen, som tyvärr verkar besegra mig då jag efter ett strandbesök på knappt EN TIMMA brände mig! Den starka jäveln! Men ack så härligt! Jag hoppas solen dragit in över er i Lund också och att Karnevalen var toppen. Det måste du uppdatera dina läsare om Mastern! Karnevalen! Det måste varit storslaget! Jag saknar er allihop! Ha det gött och titta till mina växter ibland så är ni snälla! Puss och kram!

    SvaraRadera